Ο Αρχιμανδρίτης π. Αυγουστίνος Κατσαμπίρης είχε επανειλημμένως παρακαλέσει τον Γέροντα να προσευχηθεί για να του εμφανιστεί ο νεοφανής άγιος Βλάσιος ο εκ Σκλαβαίνων. Επιθυμούσε να γνωρίσει τα χαρακτηριστικά του για να τον αγιογραφήσουν .
Ήταν η 21η Ιανουαρίου 1980, Κυριακή του Ασώτου, προς Δευτέρα. Ο Γέροντας ενώ προσευχόταν το βράδυ στο Κελλί του με το κομποσχοίνι, βλέπει να παρουσιάζεται μπροστά του μέσα σε φως ένας Άγιος άγνωστος που φορούσε μανδύα καλογερικό (ηγουμένου). Δίπλα του στον τοίχο του Κελιού του, πάνω από την σόμπα φαίνονταν ερείπια Μοναστηριού. Αισθανόταν απερίγραπτη χαρά και αγαλλίαση και σκεφτόταν «ποιος Άγιος είναι». Τότε άκουσε φωνή από την Εκκλησία «Είναι ο άγιος Βλάσιος από τα Σκλάβαινα».
Από ευγνωμοσύνη, για να ευχαριστήσει τον Άγιο για την τιμή που του έκανε, μετέβη στα Σκλάβαινα και προσκύνησε τα χαριτόβρυτα Λείψανα του. Ανταπέδωσε τρόπον τινά την επίσκεψη. Ο Γέροντας έδειξε μάλιστα από μακριά και το Μοναστήρι του Άγιου, επειδή νύχτωνε και δεν είχε χρόνο να πάει επί τόπου.
Αναφέρει ο κ. Απόστολος Παπαχρήστου «Την εικοστή Μαΐου 1980 ο Γέροντας ήρθε σπίτι μου στο Αγρίνιο, με σκοπό να μεταβή στα Σκλάβαινα Ξηρομέρου και να προσκύνηση τα ιερά Λείψανα του αγίου Βλασίου του εν Σκλαβαίνοις, μετά από αποκάλυψη του αγίου στο Κελλί του. Έμεινε ένα βράδυ στο σπίτι μας και παρ’ ότι του στρώσαμε καθαρά λεύκα σεντόνια, ο Γέροντας τα άφησε τελείως άθικτα. Όταν πήγε στα Σκλάβαινα, προσκύνησε με στρωτές μετάνοιες τον Άγιο και δίδαξε όλους γύρω του».
Ακολούθως ο Γέροντας παρήγγειλε την εικόνα του αγίου Βλασίου στην Ιερά Μονή Αγίας Τριάδος στο Κορώπι Αττικής, αφού περιέγραψε τα χαρακτηριστικά του Αγίου στην αγιογράφο μοναχή. Όταν έλαβε την εικόνα αναπαύτηκε , διότι απέδιδε ακριβώς τον Άγιο. «Φαίνεται ότι η αδελφή είχε ευλάβεια και την έκανε με προσευχή και νηστεία», είπε.
Κάθε έτος τιμούσε την μνήμη του αγίου Βλασίου με αγρυπνία μόνος του στο Κελλί. Τον εώρταζε, όχι στις 11 Φεβρουαρίου, που επικράτησε να εορτάζεται η μνήμη του, αλλά στις 19 Δεκεμβρίου, την ημέρα που μαρτύρησε.
Από το βιβλίο «ΒΙΟΣ ΓΕΡΟΝΤΟΣ ΠΑΙΣΙΟΥ του ΑΓΙΟΡΕΊΤΟΥ» Ιερομονάχου Ισαάκ, Αγιον όρος 2004.
συγνωμη θα ειμαι υπερβολικη ομως δεν μου αρεσει αυτο που βλεπω, γιατι παλερος και οχι Σκλαβαινα που ειναι και το κανονικο,εκει που εζησε και μαρτυρησε ο Αγιος μας !!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητή Γεωργία. Δεν είναι υπερβολική η κρίση σου και είναι εμφανής η αγαθή σου προαίρεση. Καμμία όμως πρόθεση υποβάθμισης των Σκλαβαίνων δεν υπάρχει. Νομίζουμε ότι πολάκις γίνεται αναφορά στα Σκλαβαινα που αποτελεί τοπονύμιο πλεόν της περιοχής της Παλαίρου. Εν προκειμένω όμως ασχολούμαστε με την προβολή του Αγίου Μεγαλομάρτυρος Βλασίου του Ακαρνάνος του εν Σκλαβαίνοις και όχι με προβολή γεωγραφικών σημείων. Εξάλλου πρόκειται για Άγιο- όπως και όλοι οι Αγιοι- ο οποίος ανήκει όχι μόνο στην περιοχή που μαρτύρησε , αλλά σε όλη την οικουμενική διάσταση της ορθοδοξίας. Ανήκει σε όλους τους χριστιανούς ανα την υφήλιο.απο τον πρώτο Χριστιανό της Ουγκάντα μέχρι το τελευταίο (αριθμητικά) της Ρωσίας .Όλοι οι χριστιανοί ανα τον κόσμο μπορούμε να αναφωνήσουμε " ο Αγιος μας!!!" Και αυτό γιατί ήμαστε μέλη ενός σώματος. Και αυτό το Σωμα στο σύνολό του λέγεται Ιησούς Χριστός.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο ξερω οτι δεν αναφερεστε σε τοπονιμια και δεν υποβαθμιζεται τα Σκλαβαινα ,ομως οφειλω να ομολογησω οτι προτιμω να ακουω τον τοπο τον συγκεκριμενο που εχει μαρτυριση ο Αγιος Βλασιος ετσι για μαθενουν ολοι την αληθηνη ιστορια...Ειναι συ\ιγουρο οτι δεν ειναι Αγιος των Σκλαβαινων μα ολων των χριστιανων ! Ευχαριστω πολυ
ΑπάντησηΔιαγραφή