Aγιος Βλάσιος ο εν Σκλαβαίνοις Ακαρνανίας

Η φωτογραφία μου
Πάλαιρος (Ζαβέρδα), Αιτωλ/νίας, Greece
Ο Άγιος Βλάσιος ήταν ηγούμενος - επίσκοπος στην Ιερά Μονή των Εισοδίων της Θεοτόκου που βρίσκονταν στην περιοχή των Σκλαβαίνων - Παλαίρου Αιτωλ/νίας . Βρήκε μαρτυρικό θάνατο από Αγαρηνούς πειρατές μαζί με πέντε συμμοναστές του και πλήθος χριστιανών λαϊκών αντρών γυναικών και παιδιών που αποτελούσαν ποίμνιο του , για την πίστη τους στο Χριστό. Τον αποκεφάλισαν αφού προηγουμένως κάρφωσαν αργά στο σώμα του πέντε καρφιά , τα οποία και ανευρέθησαν κατά την ανακομιδή των λειψάνων του. Στην συνέχεια οι δήμιοι του προσπάθησαν να κάψουν το σώμα του αλλά αυτό δεν κάηκε. Οι διασωθέντες έθαψαν τον Άγιο Βλάσιο χωριστά από τους πέντε συμμαρτυρίσαντες συνασκητές του , τους οποίους ενταφίασαν μαζί σε κοινό τάφο. Το μαρτύριο τους έλαβε χώρα την 19η Δεκεμβρίου ημέρα Κυριακή. Το μαρτύριο του Αγίου Βλασίου και των συν αυτώ, τα σκέπασε η λήθη του χρόνου για εννιακόσια και πλέον χρόνια . ο Τριαδικός Θεός, ευδόκησε ώστε με θαυμαστότατο τρόπο να φανερωθεί ο χαριτόβρυτος τάφος του και το μαρτύριο του, κατά το έτος 1923 . Από τότε και μέχρι σήμερα , αμέτρητα είναι τα θαύματα και οι εμφανίσεις του Αγίου Βλασίου ανά την οικουμένη και ειδικότερα τους εσχάτους χρόνους.

Τετάρτη, 1 Ιουνίου 2011




ΜΟΝΑΧΗ ΧΕΡΟΥΒΕΙΜΙΑ-Τὴν σκότωσαν ἐπειδὴ δὲν δέχθηκε νὰ προδώσει τὴν ὀρθόδοξη πίστη της


Στὸ κοιμητήριο τῆς Ι.Μ Πέτρου Βόντα ἀναπαύεται ἡ μοναχὴ Χερουβείμiα-κατὰ κόσμον Σβετλάνα Μιχαέλα Τανάσα.Ἡ ἀδελφὴ Χερουβειμία σπούδασε ἀρχαία ἑλληνικὰ καὶ λατινικὰ στὰ πανεπιστήμιο Ἰασίου Ρουμανιᾶς καὶ ἔλαβε μία ὑποτροφία ἀπὸ τὸ ἵδρυμα Σόρος,γιὰ ἕνα μάστερ στὸ CEU(Central European University) τῆς Βουδαπέστης.Ἡ ἐργασία ποὺ τῆς ἀνέθεσαν ἦταν νὰ ἐρευνήσει ἕνα χειρόγραφό της Ἑρμηνείας στὴ Γένεση τοῦ Ἁγίου Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου καὶ ἐκεῖ ἀπέδειξε ὅτι τὸ κείμενο ποὺ εἶχαν τυπώσει οἱ Ἰησουίτες καὶ ἔπειτα εἰσήγαγε ὁ J.P.Migne στὴν Ἑλληνικὴ Πατρολογία εἶχε πολλὲς παρεμβάσεις καὶ ἀλλοιώσεις σὲ σχέση μὲ τὸ ἐρευνόμενο χρυσοστομικὸ κείμενο..

Τὸ συμπέρασμα τῆς ἦταν ὅτι μία κριτικὴ ἔκδοση τῆς Ἑρμηνείας τῆς Γένεσης θὰ ἀποδείκνυε τὶς αὐθαίρετες προσθῆκες τῶν Ἰησουιτῶν.

Οἱ καθηγητὲς ἐκτίμησαν τὴ δουλειά της καὶ τῆς πρότειναν νὰ κάνει καὶ διδακτορικό.


Ἡ διδακτορική της διατριβὴ θὰ εἶχε ὡς κεντρικὸ ἄξονα τὴν ἑρμηνεία τῆς Γενεσeως.Ἔπρεπε νὰ ἀποδείξει ὅτι οἱ Ἅγιοι Πατέρες στὴν ἑρμηνεία τῆς Γενέσεως στηρήχθηκαν στὸν Ὠριγένη.Ἡ Σβετλάνα ἄρχισε νὰ μελετᾶ χωρὶς νὰ ἔχει καταλαβεῖ ἀρχικὰ τί σκοπὸ εἶχαν.Ὅσο ὅμως διάβαζε τοὺς Ἅγιους Πατέρες καταλάβαινε τί βλασφημία τῆς ζητοῦσαν νὰ ἀποδείξει.Μοῦ εἶχε ἀφήσει ἡ ἴδια καὶ τὰ ἔχω ἐδῶ ,τὴν ἑρμηνεία τοῦ Ἁγίου...Αὐγουστίνου (στὰ λατινικά),τοῦ Ὠριγένη(στὰ ἑλληνικά) του Θεοδωρήτου(στὰ ἑλληνικά),τοῦ Ἁγίου Ἐφραιμ τοῦ Σύρου(στὰ Ἀγγλικά),ἀκόμα καὶ ἕνα σχόλιο τοῦ Φίλωνος τοῦ Ἀλεξανδρινοῦ (στὰ ἑλληνικά).ἔργα τὰ ὁποῖα εἶχε διαβάσει στὸ πρωτότυπο στὴ Βουδαπεστη .'Ὅσο διάβαζε τόσο καταλάβαινε ὅτι οἰ Αγιοι Πατέρες ὄχι μόνο δὲν ἀκολούθησαν τὶς θέσεις τοῦ Ὠριγένη, ἀλλὰ ἕνας ἀπὸ τοὺς λόγους ποὺ τὰ ἔγραψαν ἦταν γιὰ νὰ καταπολεμήσουν τὶς αἱρετικὲς θέσεις τοῦ Ὠριγένη.

Κάποια στιγμὴ παίρνοντας πληροφορίες γιὰ τοὺς καθηγητὲς τῆς ἔμαθε ὅτι οἱ πιὸ πολλοὶ ἀπὸ αὐτοὺς ἦταν Ἕβραιοι,ἐνῶ σιγὰ-σιγά διαπιστωσε τὸ πόσο περιφρονοῦσαν τὴν Ὀρθοδοξία

'Ὅταν ἀνακοίνωσε τὸ πόρισμα τῆς ἔρευνας τῆς εἶπαν:''Ὄχι,διάβασε τὸ ἄλλη μία φορά,δὲν εἶναι ἔτσι,ξανασκέψου τό.Ἐμεῖς σὲ πληρώνουμε γιὰ νὰ ἀποδείξεις κάτι καὶ ἐσὺ πρέπει νὰ τὸ κάνεις'Ἀκολούθησαν πολλὲς ἀντεγκλήσεις καὶ ἐπιχειρηματολογίες.
Μετὰ ἀπὸ κάποιο διάστημα γύρισε στὴν πατρίδα τῆς τὴ Ρουμανία γιὰ νὰ πάρει κάποια πράγματα.Ἐπειδὴ δὲν αἰσθανόνταν καλὰ ἐπισκέφθηκε ἕναν γιατρὸ γιὰ ἐξετάσεις.Ἐκεῖ διαπίστωσε ὅτι εἶχε καρκίνο τοῦ δέρματος μὲ γρήγορη ἐξάπλωση,στὴν ἀριστερὴ ὠμοπλάτη.Τὴν εἶχαν ἀκτινοβολήσει.(σήμ. π.Γεωρ.. Είχαν τοποθετήσει δηλαδὴ ἕναν μηχανισμὸ ποὺ ἐκπέμπει δέσμη ἀκτινοβολίας σὲ κάποιο μέρος ποὺ σύχναζε καὶ περνοῦσε πολλὲς ὧρες.π.χ τὸ γραφεῖο της καὶ ἡ ἀκτινοβολία ἔπεφτε πάνω της,στὴν προκειμένη περίπτωση στὴν ἀριστερὴ ὀμωπλάτη.Μ΄αὐτὸν τὸν τρόπο καὶ οἱ κομμουνιστὲς τοῦ Τσαουσέσκου εἶχαν «φάει» πολλούς.Εἶναι χαρακτηριστικὸ ὅτι ὁ Τσαουσέσκου εἶχε πάντα μαζί του ἀνιχνευτὴ ἀκτινοβολίας).
Ὁ γιατρὸς τῆς εἶπε ὅτι ἔχει λίγους μῆνες ζωῆς.Γύρισε στὴ Βουδαπέστη νὰ πάρει τὰ πράγματά της. .΄΄Μὴ φεύγεις ἔχουμε λύσεις γιὰ τὴν ἀρρώστια σου.Ἄκου μας καὶ θὰ γλυτώσεις΄΄.Πῆρε ὅσα πράγματα μποροῦσε(τὰ πιὸ πολλὰ βιβλία τῆς ἔμειναν ἐκεῖ)καὶ γύρισε στὴ χώρα της στὸν πατέρα Ιουστινο Πίρβου(σήμ.π.Γεωρ.ἡγούμενος τῆς μονῆς Πέτρου Βόντα καὶ μέγας ὁμολογητὴ τῆς πίστεώς μας) καὶ τοῦ τὰ διηγήθηκε ὅλα.Αὐτὸς τῆς εἶπε νὰ μείνει στὸ μοναστήρι. Αὐτὸ ἔγινε τὸν Αὔγουστο τοῦ 1997.
Πέρασε ἐνάμιση χρόνο γεμάτο πόνους.Γρήγορα ἔκανε μετάσταση.'Ἔλιωνε μέρα μὲ τὴ μέρα.Δέχτηκε νὰ ρασοφορεθεῖ καὶ λίγο πρὶν πεθάνει ἔγινε μοναχή.Δὲν ἤθελε νὰ πάρει μορφίνη,θέλοντας μὲ τὸν πόνο νὰ σβήσει τὶς ἁμαρτίες της.

[...] Ο Θεὸς εἰσάκουσε τὴν τελευταία της ἐπιθυμία νὰ μὴν πεθάνει πρὶν τὴν πανήγυρη τῆς μονῆς (Σύναξις τῶν Ἁγίων Ἀρχαγγέλων). Μετὰ τὴν ἀγρυπνία τὴν νύχτα τῆς 7ης πρὸς 8η Νοεμβρίου 1998 στὶς 03.00 ἡ Ἁγία μάρτυς Χερουβειμία ἐκοιμηθη,ἕτοιμη νὰ ὁμολογήσει μπρὸς στὸν Τριαδικὸ Θεὸ τῶν ἀγώνα τῶν Ὀρθοδόξων ἐνάντια στὸν ἄρχοντα τοῦ αἰώνα τούτου.

Ἡ ἀδελφὴ Χερουβειμία μᾶς διηγοῦνταν ὅτι εἶχαν φύγει ἀπὸ τὸ CEU γιὰ τὸν ἴδιο λόγο,καρκίνο τοῦ δέρματος,ἕνας φοιτητὴς ἀπὸ τὴ Βουλγαρία,ἕνας ἀπὸ τὴ Γεωργία καὶ ἕνας ἀπὸ τῆς Η.Π.Α.Λυπᾶμαι ποὺ δὲ μπορῶ νὰ πῶ τὰ ὀνόματά τους, ἴσως κάποιος κάποτε τὰ μάθει.Ἡ ὀρθοδοξία εἶναι ζωντανὴ καὶ καρποφορεῖ ἐν ἀληθεία.,ἐνῶ ὁ σπόρος τῆς πίστεως εἶναι τὸ αἷμα τῶν μαρτύρων.

Μετάφραση:proskynitis.blogspot.com

 Πηγή: www.proortodoxia.wordpress.comΑναδημοσίευση από: http://proskynitis.blogspot.com/2010/01/blog-post_17.html


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου